Hej igen!

Hoppas allt är bra med er! Med mig och Grodan är allt toppen.


I fredags var vi iväg till Charlies för att kolla min dressyrsadel som jag har tyckt legat illa, vilket den också gjorde. Vi ville helst inte behöva köpa någon ny sadel då den jag har köptes ny för bara 1 år sedan. så efter att ha testat lite olika sadlar och sedan en likadan som jag har, men ny (där stoppningen inte tryckts ihop) bestämde vi oss för att det bästa skulle vara att stoppa om sadeln samt köpa en mattes padd där det finns möjlighet att justera och stoppa i fyllning om man vill höja sadeln i bak eller fram. Tror det kommer bli superbra faktiskt, kändes bra när jag fick prova den nya de hade där, och min kommer bli likadan ungefär.

Fick också låna med några bett från Sprenger hem. Bland annat ett två delat bett av modellen Turnado som Grodan verkar tycka bra om. Ett sådant ska jag köpa på lördag när vi ska dit på rean. Sedan fick jag låna två stångbett till kandaret som min tränare Hans pratat om mycket. De har jag inte testat än, men ska göra det ikväll och sen ska Hans kika på dem imorn. Å ena sidan vill man ju att de ska passa för det vore skönt att hitta en stång som hon funkar riktigt bra på, men å andra sidan kostar det dryga 2000 spänn och det känns saftigt för ett bett... men får se vad domen blir.


Imorn ska vi som sagt träna för Hans, ska bli riktigt kul. Känns jättebra att vi är igång igen. Nu skulle det inte heller vara fel att komma ut på en tävling, men det finns så dåligt om tävlingar så första tävlingen för hösten blir inte förän 2 oktober... Känns lite trist. Väljer mellan att åka till Trollhättan och rida två LA eller Värnamo för LA och MSV. Det var ju i Värnamo vi debuterade MSV i våras och det lutar att vi åker dit igen. Denna gången kanske vi också hittar dit (vilket vi inte gjorde förra gången...).

Kommer ett litet åsiktsinlägg idga sedan, håll utkik.


Kramar Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0