Trött på att bli kallad bortskämd...

Precis som tubriken säger. Häromdagen fick jag höra att folk tycker jag är bortskämd, något som faktiskt gjorde mig rejält sur. För jag blir verkligen arg på folk om säger saker utan att grundat det på fakta.

Jag är antagligen mindre bortskämd än de flesta med grejer. Den enda anledningen till att vi hade råd att köpa Grodan var för att jag kunde köpa tornado billigt och sedan träna, tävla och sälja betydligt dyrare och sedan använda de pengarna till att betala Grodan. Vilket alltså innebär att jag betalt den största delen av Grodan med mina EGNA pengar, 10% äger min bror och mamma och pappa äger 40%. Vilket gör att jag får 50% av försäljningsvärdet på Grodan, Linus får 10% och mamma och pappa 40%. Hade jag inte haft Tornado och kunnat sälja honom hade jag inte kunnat köpa Grodan.
Min hoppsadel har jag själv köpt för pengar jag fått ärva efter min mormor, och jag äger alltså den själv.
Dressyrsadeln äger mamma och pappa, liksom transporten. Vilket gör att pengarna vid en försäljning inte tillfaller mig.

I stort sett ALL min märkesutrustning 8som GPA hjälm, pikuerbyxer. kingslandsjackor, tretornstövlar, JWstövlar, kingslands tröjor, Kingslandsbyxor) har jag betalt med egna pengar!!! Precis som jag har betalt all Grodans märkesutrustning (som schabrak, bett, benskydd osv) för mina egna pengar.

Det mamma och pappa har betalat är t ex täcken, grimmor och annat som man "måste" ha och som är NÖDVÄNDIGT i utrustningsväg, allt annat har jag sparat eller jobbat mig till pengar för.

Det som mina föräldrar står för är också driftkostander som träningar, tävlingar skoningar, stallhtyra, foder, försäkring och dylikt, dock betalar jag 1000 kr/månaden till detta. Så mamma och pappa betalar alltså allt över de 1000 kr som jag betalar. Ungefär så gissar jag att de flesta som inte jobbar själva har det, och jag har det iallafall inte bättre än någon annan!

Så ja, kolla fakta innan ni säger något. jag sliter minsann för det jag har!=)


Frida 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0