Mot stallet

Ska bege mig emot stallet nu, blir trim på banan idag! Fokus ligger på framåtbjudning och att verkligen få henne att bjuda ärligt framåt. Det har varit vårt problem det senaste- Föressten blir det nog tävling nästa helg. Ska rida i Brandstorp och bara en LB, mest för att träna på att få henne bjuda framåt och testa en ny framridningsteknik. Vi får se, jag har inte anmält mig än, men det var typ inga starter iallafall så.

Sedan ska jag, ikväll eller imorgon försöka klippa Grodan, det har vi aldrig gjort förut, men Hans tyckte att det kunde vara en bra idé eftersom Grodan blir lite grinig när hon fäller och blir väldigt öm i skinnet. Vi får se hur det går, kan ju iaf inte vara värre än att klippa Tornado. Han stog på bakbenen och hade sig efter tre extra doser lugnande för stor häst (mer fick vi inte ge honom för vetrinären), så ja utgångsläget känns aningen bättre iallafall=)!


Kramar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0