Tävlingen

Nu är jag hemma från tävlingen. Var i Värnamo och red en MSV C:2 som sagt.

Framridningen
Grodan var LUGN!!! Helt underbart, jag är ju van vid att ha en spänd och studsig häst, men idag var hon lugn och avslappnad. Red igenom henne i alla moment och hon var fin. Hade lite problem med vänster bågarna i galopp (som vanligt) men fick till dom till slut. Jag är väldigt noga med att ALDRIG bråka med henne på framridningen eftersom hon är så lättstressad och det skulle kunna förstöra allt, då hon tar åt sig så mycket. Avslutade med att skritta henne de sista tio minuterna för att hon inte skulle stressa upp sig utan fortsätta hålla sig lugn.

På tävlingsbanan
Hon var lite tittig när jag red runt innan, men slappnade av sen. Inridningen och längningen var toppen, första öppnan lite sådär, likadant slutan. Bakdelsvändingarna satte hon hyfsat i den åt höger och den åt vänster var riktigt bra! Resten av travprogrammet gjorde hon bra med, speciellt vänster slutan, som hon fick mycket bra omdöme på. Till fixade till och med den ökade skritten riktigt bra (vilket var skönt eftersom hon brukar krångla och det är koeff på den). Galoppprogrammet var HELT UNDERBART! Hon svävade fram, har inga ord för hur härligt det var att sitta på henne då. Tyvärr gjorde jag en lite för stor miss i första enkla bytet, och fick en felfattning (så irriterad för att jag inte red ordentligt där, hon brukar vara klockren på fattningarna annars, jag litade lite för mycket på henne). Vänster serpentinen blev inte riktigt bra heller, hon blev skrämd när vi gick ut i den förvända bågen, vilket gjorde att vi fick dålig väg och hon orkade inte bära sig, inte mycket att säga om, det var lite tråkigt dock. Resten av programmet gick toppen. Längningen på uppridningen var riktigt bra (i trav).


Jag är så himla nöjd med min häst idag. Hon var FANTASTISK!!! Över lag var det väldigt lågt dömt (en person som var över kvalgränsen på 62%, två ryttare som inte kommit upp då, på fullt startfält). Jag hamnade någonstans på strax under mitten, men resultatet var oviktigt idag, hon är ung och har ingen rutin än. Jag tycker det är fantastiskt av en så ung häst som tävlade sin första dressyrtävling för 9 månader sedan att gå MSV med godkänt resultat, jag är så stolt över henne!

Bjuder på några bilder från idag









Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0