Tävling

Idag var vi iväg och tävlade. Debut för säsongen! Superroligt att komma iväg och tävla igen nu, vi har ju inte varit iväg sedan i november!


Vi kom relativt tidigt och red henne en stund nästan direkt när vi kom dit. HOn var pigg och lite spänd men slappnade av efter en stund och jobbade fint i låg form. Då la jag ner henne och sedan lastade vi in henne igen i massor med täcken. fick hon stå och vila sig, äta och dricka.

Sedan lastade vi ut igen och red fram i ca 20 minuter. Hon var super på framridningen, men i slutet började hon med det jag hade fruktat... Hon började tagga till och hon visste precis vad som var på gång. Så jag skrittade henne ett tag för att lugna henne, vilket lyckades lite halvt men det var det enda jag kunde göra.

På banan var hon superspänd innan programmet började. Men sedan fick jag startsignal och fattade galopp och fick till en riktigt bra inridning. Men hon var fortfarande spänd och vaken och reagerade för minst ljud. Otur som vi hade så rasade det ner massvis med snö när vi skulle göra första travökningen, vilket är det första som händer i programmet. Då var det typ kört. Hon galopperade större delen av längningen så fick gå ner i skritt några steg i slutet för att få koll på henne igen. Sedan gjorde hon resten av traven bra, skritten var hyfsad den med, skritten är det som brukar vara sämst annars.
Sedan kom förvända galoppen, perfekt fattning, första bågen kanon, sedan kom den förvända bågen. Då tog grodan sats och hoppade rätt upp i luften och gjorde världens bakutkick två gånger och bytte galopp. Fick gå ner till skritt och lugna igen, men sedan gjorde hon en klockren ökning. Sedan var det höger förvända, en grej som varit en av hennes starkaste sidor, men inte idag! Hon gjorde återigen ett nytt bakuthopp och byte. Sedan gjorde hon resten bra.

Tråkigt att vi fick så stora missar i två så stora moment (förvända är koeff) då blir det ju så mycket poäng det handlar om. Hade jag satt förvända galoppen okej så hade jag varit placerad, då känns det extra surt när hon faktiskt brukar gå bra. Men för att glädja mig själv så var det inte bara Grodan som var spänd, det var väldigt låga procent på de flesta.

Nu taggar vi om, eller rättare sagt taggar vi ner inför nästa helg! MSV debut som gäller. Grodan går på havrefri kost fram tills dess!

Kommer några bilder senare!

Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0