Hoppning för Peter

Var iväg och tränade för Peter Eriksson idag igen. Var lite nervös med tanke på hur hon gått på hoppträningarna det senaste.
Vi fick göra mycket lydnadsövningar och träna på att hålla galoppen i svängarna i början. Vi red och gjorde volter mycket runt hinder för att få de mjuka och följsamma och Peter var som vanligt nogrann med allt, skulle det vara en tio meters volt så skulle den vara tio meter, inte 9 eller 11. Jag och Grodan fick dock mycket beröm, vilket var roligt. Sedan fick vi hoppa mycket ur sväng vilket var fokus idag. Man skulle vända upp snävt på hindren så man verkligen fick rida ur sväng. Sedan hoppade vi lite hinder i följd med fokus på att svänga. Grodan gjorde detta bra i slutet, i början var hon lite för pigg och jag hade svårt att få med mig henne runt då hon drog efter hindren.
När vi hoppat mycket hinder i sväng skulle vi träna på att hoppa raka linjer när man kom in på första hindret ur sväng. Detta gick ganska bra, Grodan var väldigt "hoppig" och lite het så jag hade lite problem med rytmen i början. Höll ihop henne för att få in rätt antal språng, men sedan kunde hon hoppa ett språng rakt upp i luften vilket gjorde att vi fick lägga ett extra språng ändå. I slutet fick vi hoppa två banor med 10 språng/bana. Grodan var HUR FIN SOM HELST! Bra flyt, rätt antal språng, fina språng, kändes super! Fick väldigt mycket beröm för dom två banorna, för dom var lite kluriga. Många fick hoppa om linjerna några  gånger, så det kändes bra att Grodan gjorde det så bra. Idag var det bara småhinder och lydnad och teknik som tränades, bra tyckte jag!
Peter är, som jag tidigare sagt, en väldigt bra tränare. Är verkligen supernöjd med hans träningar. Han har alltid de där små tipsen som fixar till det där som inte sitter. Dessutom är han otorligt nogrann. Jag är supernöjd med hans träningar och längtar till nästa.


Imorgon är det tävling. Debut i MSV, spännande! Dock hade de ändrat om startlistorna ikväll, så istället för att starta sist skulle jag starta först. Vilket innebär att vi måste åka hemifrån till stallet klockan 04:15 vilket innebär att jag skulle behöva gå upp snart. Så vi stryker den, men jag är väldigt besviken. Supertaskigt tycker jag att ändra startlistan kvällen innan tävling och dessutom sätta någon som bor så långt bort först. Ska påpeka detta till dem imorgon! Nu ska jag starta kl 12:53 istället, vilket innebär sovmorgon imorgon, eller ja till klockan 7:30 iallafall! Ska rida en sväng innan vi åker så hon lugnar sig lite!


Wish me luck!

Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0