Dubbla träningar

IKgår hopptränade jag, den träningen drar jag ett streck över och glömmer... Gick åt skogen, men det fanns lite skäl till detta troligen så känns lite bättre då!

Idag red jag däremot dressyr för Gunilla. Det var väldigt längesen nu, men det var superkul. Grodan var väldigt spänd, speciellt i traven. Dessutom höll dom på med något som lät väldigt kostigt precis på utsidan av ridhusväggen så då blev hon ännu mer spänd. Red henne i lite läge form för att få henne slappna av och ligga kvar i form, hon har ganska mycket i huvudet och ibland rör det till sig för henne när det händer grejer då, som ljudet utanför ridhuset. Red i allafall igenom prgrammet en gång, gick finfint. Sedan red jag igenom början av programmet en gång till. Fick till inridningen med, jag brukar ha lite problem med den då Grodan är lite taggad i starten och sen ska man rida upp i galopp. Då så far hon iväg lite hit och dit ibland och det blir ofta på dubbla spår. Idag fick jag den rak, flera gånger, härligt! Förvända vänstergaloppen på serpentinerna satt med bra, skönt! Fick lite tips om hur jag skulle rida den och då funkade det super!

Nu ska hon trimmas i låg form fram till söndag. Trooligen rider vi fram henne dubbelt till den första klassen. Jag har gjort så ibland med Grodan eftersom hon har lite mycket att tänka på och mycket som rör sig i huvudet. Då lastar jag ut henne ungefär 1,5 timme innan start och rider henne i lite låg avslappnad form så hon får komma ut, se sig om och röra på sig. Sedan ställer jag in henne i massa täcken så hon håller sig varm och sen lastar jag ut henne cirka en halvtimme innan start och rider fram lite grann bara. Ett tips till er med lite heta hästar!=)

Har inte hunnit fota grejerna än, har haft hur mycket som helst att göra det senaste! Skolan tar typ död på mig! Men bilder kommer, en del ska ju användas på tävlingen på söndag så då kommer ju det iallafall!


Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0