Dressyrade igår

Jag var nere och red ett dressyrpass igår. Eftersom hon var spänd och pigg i söndags så ville jag få igenom allt och se så hon var med mig idag. Det var hon verkligen vilket kändes skönt. Red henne faktiskt på kandaret, vilket var en lite chaqnsning på ridpasset. Hon har inte gått på det på nästan 2 månader och hon är väldigt pigg för tillfället. Men jag tänkte att det kanske kunde passa bra för att jag kunde komma åt henne bättre och få upp henne i formen med kandarbetslingen, hon blir annars lätt framtung och går på bogarna när hon är pigg. Nu fick jag tag på henne och fick henne att komma upp i formen.

Red en del skolor vilka hon gjorde riktigt bra. Öppnorna börjar sitta nu, dom har vi haft problem med förut. Slutorna däremot har varit ganska bra tidigare faktiskt och även igår. Skänkelvikningarna gjorde hon med bra, dom brukar gå bra på vanligt bett men har krånglat på dubbla så det var kul att vi fick till det. I slutet av passet samlade jag ihop galoppen riktigt ordentligt. Nu börjar hon få in styrkan för att samla sig och det är roligt. Förut har hon inte orkat riktigt. Nu försöker jag rida samlad galopp en stund varje ridpass och det blir bättre och bättre.

Planen idag var att rida igenom alla moment till helgens tävlingsprogram. Hon ska gå en LA:3 i Mullsjö. Hon har gått det programmet flera gånger tidigare, men nu var det längesen vi var ute och tävlade så det kan sluta hur som helst. Under slutet av förra säsongen hade jag lite problem med att hon taggade till för mycket inne på banan och jag hoppas att jag kan hålla henne lugn på söndag.


Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0