Dressyr

Nu är jag hemma från ridhuset. Blev lite dressyrtrim. Grodan har haft det lite lugnt i veckan, och inte gått så mycket krävande pass utan mest haft roligt. Det märktes idag, hon var väldigt vspänd i början och jag kände att jag inte alls red henne bra. Men sen började hon slappna av och då blev allt mycket bättre. Grodan är helt underbar att rida när hon är avslappnad, medan hon är väldigt jobbig när hon inte är det, det är en väldigt hårfin gräns emellan och det sätter verkligen tålamodet på prov när hon har sina stunder. Det är nämligen som så att ju "jävligare" hon är desto mindre kan jag göra åt saken. Det bästa när hon är på sitt spända humör är att låtsas som inget, för gör amn något så blir hon bara värre. Detta låter enkelt, men jag som alltid vill fixa till allt har supersvårt för att bara vänta ut henne.

Åter till ridpasset. När hon lugnat sig så red jag lite öppnor och slutor, skäneklvikningar och annat lösgörande, gjorde hon toppen. Jobbade väldigt mycket galoppjobb med henne idag och jobbade med att ställa mycket, red henne på små fyrkanter och volter. Tränade också att rida många uppridningar på medellinjen för att få henne rak. Sedan gjorde jag några enkla byten, eftersom det krånglade förra gången, men idag gick det bra. Vänsterbågarna är fortfarande inte hundra, men idag höll hon galoppen vilket är framsteg. Jag är ganska nöjd med henne idag, första delen av passet bortser jag ifrån då hon var alldeles för pigg och spänd.

Byggde sedan dressyrbana inför imorgon. Startar lite efter kl 13, så blir sovmorgon, UNDERBART!!!!


Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0