Dag 1 - Presentera mig och min häst

Dag 1 - Presentera mig och min häst



Mitt namn är som de flesta vet Frida. Jag är 19 år (känner mig som 15 och tycker det är en betydligt roligare ålder). Jag pluggar samhällsvetenskap på Rudbecksgymnasiet i Tidaholm och är inne på min sista termin. Vad jag ska göra efter skolan är ganska oklart, men marknadekonomi, affärsjuridik eller lärarstudier är det som känns aktuellt just nu.


Jag och min första ponny, Djufwanäs Fire light.      Min andra ponny, Tornado, och jag på träning

Min passion för hästar startade redan när jag var mycket liten, men då mitt intresse inte var ömsesidigt inom familjen fick jag inte börja rida förän jag var 7 år. Jag gick på ridskola tills jag fyllde 12 år då jag fick min första foderponny. Denna ponny köpte jag senare och hösten 2004 var jag för lång och behövde en större ponny. Vi hittade då min nästa ponny. Denna hade jag i 4 år och tävlade upp till LA hoppning/dressyr och en del fälttävlan. 2008 såldes min ponny och i april 2009 flyttade min första storhäst in. Jag och min häst har än så länge tävlat upp till LA dressyr och 1,00 m hoppning. Målet är MSV dressyr inom snar framtid.
 

Min Groda

Min häst heter Godiva Guild men kallas Grodan. Grodan är född 2004 och är efter Guido- Calypso - Landgraf. Hon är ca 167-168 cm i mankhöjd men mycket lätt i modellen och uppfattas inte speciellt stor. Grodan har tävlat 1,10 m hoppning (som 5 åring) och LA dressyr. Hon är mycket duktig ooch lovande inom båda grenarna och jag tror hon kan komma långt både i dressyren och hoppningen. Jag köpte Grodan från en tjej som arbetar mycket med unghästar med tävling och utbildning i Alingsås, Sussie Blomqvist (hon har också en hästaffär) 2009. Hon i sin tur hade köpt Grodan som 1,5 åring från uppfödarna. Detta såg jag som positivt då vi har koll på vad som hänt henne tidigare.
Grodan har också en duktig helbror, Born to Joy, som kom tvåa i championatet för några år sedan. I sadeln satt Magnus Österlund. Born to Joy såldes senare till Tyskland där han reds av en junior i höga klasser. Har hört ryktet om att han är tillbaks i Sverige nu igen men om det stämmer kan jag inte lova. Grodan är iallafall väldigt lik honom, både till kroppen, tekniken och färgen.
Grodan är en otrolig inivid och världens snällaste häst och jag är så glad över att hon är min!



Born to Joy, Grodans helbror


Frida

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Viken fin blogg du har :). Det såg jätte bra ut när du och Grodan hoppade på Peter Eriksson träningen :)

2011-01-20 @ 17:54:19
URL: http://emmaflisen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Komentaren om Peter Eriksson träningen var från Emma Hessel. Jag tror jag glömde skriva mitt namn :)

2011-01-20 @ 17:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0