Träningen för Peter Eriksson

Hoppträningen igår för Peter gick KANON! Grodan var lagom pigg och hoppade hur bra som helst. Hon var verkligen med mig hela tiden och jag fick många riktigt bra språng.
Vi började med att värma upp själva och sedan kom Peter. Då fick vi göra en hel del övergångar mellan skritt och trav och sedan fick vi galoppera över bommar på en volt. Grodan var lite spänd i början, precis som de andra tre också var, men lugnade sig sen. Sedan var det en låg studsserie, var 5-6 småhinder och detta löste Grodan toppen, hon kan vara lite kinkig på sånt som hon tycker är jobbigt. När vi gjort detta fick vi hoppa lite linjer, böjda spår. Grodan tyckte det var kul och hoppade rejält (som vanligt...). Det stod lite grejer under hindren som var lite läskigt, men inget som Grodan brydde sig om, skönt! Sedan fick vi hoppa diverse banor, först väldigt lågt och sedan höjdes de. Grodan var klockren verkligen, hon var fokuserad och sökte verkligen hinder. Fantatiskt bra känsla.
Peter som tränare var väldigt bra. Han hade bra övningar och han var noga med detaljer. Han påpekade och påminde också väldigt mycket om småsaker så man verkligen red "rätt" hela tiden. Jag har sett honom hålla träningar förut så jag hade ganska bra koll på hur han var som tränare, men det blir ju en annan sak när man får rida själv.
Efteråt pratade jag lite med honom och han tyckte det hade sett väldigt bra ut, han berömde också Grodan och tyckte det var en väldigt fin häst (det brukar folk säga, men det är lika kul varje gång man får höra det). Han gillade hennes spänst och teknik och hur jag red. Dock måste jag släppa händerna lite och rida mer med sätet, jag vill gärna hålla henne lite extra. Sen får jag inte lägga in extrasprång på räcken, vilket jag gärna gör. Fick hoppa om en linje i slutet med fokus att rida på ett språng mindre, fick då två väldigt bra språng.
Ska verkligen vara med om det blir någon mer träning!
Min kusin tog en del bilder, har inte sett dem än men ska åka förbi och hämta dem sen om hon är hemma, tills dess får ni klara er utan några bilder.
Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0