Niarco


Detta är den häst som egentligen skulle stått i mitt stall istället för Grodan. Han heter Niarco (kallas Nisse) och är född 1996. Efter Narcos - Leuthen. Jag fick erbjudande om att låna och rida honom som min egen då ägaren inte hade tid eller möjlighet att rida honom. Han har tidigare ridits av Helena Lundbäck som tävlade honom upp till 1,20 m när han var lite yngre. Tydligen skulle det finnas någon försäljningsvideo på honom när Helena rider han, men ägaren hade tappat bort den, synd hade vart kul och se.
Han var iaf en otroligt vacker häst och hoppade kalasbra!!!
Nu undrar ni väl varför jag inte tog hem denna häst? Jo, det var såhär. Datumet var planerat (ville ta hem honom efter en resa med familjen) och den 17 januari 2009 skulle han komma hem till oss. Vi hade förberett ALLT, handlat mat och saker, spånat boxen och hämtat hö. Klockan 10:00 skulle vi vara på plats att hämta honom och klockan 08:00 ringer telefonen när vi sitter och äter frukost. Det är Nisses ägare och hon berättar att Nisse skadat sig någon gång på morgonen och dragit sönder stora delar av hoven. Ägaren var hovslagare och sa att i bästa fall är han ridbar om 6 månader. Vi bestämde där och då att vi inte kunde vänta så länge utan började leta ny häst. Hur det är med Nisse idag vet jag ärligt talat inte. Men jag hoppas han har det bra, det är han värd. Den fina hästen!


Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0