markarbetat i ridhuset

Har varit ner och ridit lite markarbete i ridhuset med ett stycke megapigg häst. Hoppade några sockerbitshinder med vattenmatta under och lite så. Grodan var vääääldigt pigg! Jag kan inte säga att jag ridmässigt är nöjd med passet eftersom hon är typ helt oridbar när hon är så pigg. Hon bara springer och så fort hon får en bom framför näsan springer hon ännu mer. Hon blev av med lite energi iallafall och det var ju bra. Hoppade väl gjorde hon med, konstigt nog rev hon dock ett hinder. De som sett Grodan på riktigt vet att hon oftast inte river utan snarare är två meter över hindren. Jaja, hon var lite slarvig och det är inget att hänga upp sig på.



Imorgon ska jag träna för Peter Eriksson. Ska bli riktigt kul, Jag har själv aldrig ridit för Peter men jag har stått och tittat på hans träninga åtskilliga gånger. Jag groomade nämligen lite åt en kompis, Christoffer, som red för honom. Christoffer har också ridit Grodan för Peter och det gick finfint. Hon var bara 5 år då och fick gå med betydligt mer rutinerade hästar. Grejen var att hon verkade så mycket äldre och mer rutinerad än hon var och hon blev lite trött i slutet. Hon skuttade iallafall runt en bana på 1,25 utan några problem och med lovord efter varje hinder, superroligt var det och se.
Det intrycket som jag fått av Peter är att han är en mycket nogrann tränare med finurliga lösningar och bra övningar. Ska bli superkul att få hoppa för honom och höra vad han säger.


Peter Eriksson (googlebild)


Träningen kommer hållas på Helena Holms anläggning i Karleby. Superfint ridhus är det, ska försöka få kort därifrån. Min kära kusin ska troligtvis åka med och hon har lovat att isåfall fota lite. Ska filma med och höra med min pojkvän om han kan hjälpa mig med youtube och sånt framöver (jag är tekniskt handikappad...). För det vore kanske kul med lite filmer?!


Helena Holm (googlebild)


Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0