Hoppträning

Urdålig uppdatering dte senaste, men jag har haft sjuukt mycket att göra och dessutom har jag varit sjuk! Inte bra, men idag fick jag gjort ett stort prov som jag varit otrolig stressad över väldigt skönt!!!


Hopptränade ikväll med Grodan för Gunilla. Gick riktigt bra speciellt i slutet! Hon var dock hur pigg som helst, vilket iofs också det var bra eftersom vi för en gångs skull lyckades få in rätt antal galoppsprång (får alltid in ett för mycket annars). Men hon skuttade runt en bana riktigt bra, låg på kanske 1,00 -1,10 men hon var riktigt fin över hindrena! Det enda som fanns att klaga på var väl att hon höll på att gå omkull och jag ramla av över travbommarna, dom låg uppe på sockerbitar och Grodan lyfte inte på fötterna och snubblade och allt blev kaos. Men jag klamrade mig fast och återfick kontrollen. Hade ju varit lite pinsamt att inte ens lyckas trava över 10 cm hinder;) haha!!! Av någon anlednining hade hon idag fått för sig att det var väldigt farligt med upphöjda bommar och fortsatte ha skräck för detta resten av uppvärmingen. Bland annat tog hon i som inför ett 1meters hinder på markbommen framför ett 50 cm högt kryss, kul menar jag. Man är ju inte direkt beredd på att hästen ska hoppa över markbommarna! Sedan stod det ett gäng hinder vid ett hörn, vilka var köttätande och livsfarliga!


Det kändes i vilket fall väldigt bra inför lördagens träning för Peter Eriksson!


Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0