Hemma från stallet

Kom just hem från en sväng i stallet. Var ute och skrittade Grodan, nu när underlaget möjliggjorde det hela. Det var en monsterpigg häst som kom med mig ut på en tur. Vi skrittade bara ca 20 minuter, och det mesta på asfalt. Äntligen kan man skritta på hårt underlag, det är nästan det jag känner är det värsta med vintern, att hästarna får gå på mjukt underlag hela tiden. Det är ridhus eller snö och jag får lite lätt panik när jag aldrig får rida på hårt underlag (självklart skrittar jag bara på hårt underlag, som asfalt). Men man känner verkligen att det är nyttigt för benen på hästen, leder och senor. Att hästarna får "slå rent" lederna lite. Härligt var det iaf. Grodan var hur pigg som helst och tycket det var superroligt att komma ut i skogen igen, speciellt på hemvägen var hon glad. Hade fullt sjå med att hålla henne i skritt. 

Det blåste en hel del och som tur var hade jag satt på henne luva så hon höll sig i skinnet. Tips för er med hästar som stressar upp sig när det blåser!


Sen fick hon stå inne utan täcke några timmar, har fått för mig att det är bra för pälsen att inte ha täcke på jämt. Men vet inte om det stämmer eller inte? Men det känns bra om man tar av det ibland!


Frida 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0