Håltimme

Så var skolan igång och allt är precis som vanligt. Det vill säga, minst en lektion är inställd och man får åka hem emellan på hålet och plugga eftersom datorerna inte fungerar... Detta är i och för sig ganska skönt, jag hinner plugga under skoldagen och behöver inte sitta lika mycket på kvällarna (som jag visserliggen kommer få göra ändå eftersom vi har hur mega mycket att göra som helst).

Hann inte uppdatera alls igår, sorry! Jag satt halva dagen och halva natten med ett skolarbete hos en kompis. Emellan var jag i vilket fall som helst och red. Grodan skötte sig alldeles utmärkt och jobbade väldigt bra. Jag red lite skolor och övergångar som vanligt och ville bara ha henne med mig och att hon skulle lyssna. Hon gick på kandaret igår med, funkade mycket bättre än vanligtvis, skönt det! Det var bara en gång när jag blandade ihop tyglarna det blev lite galet, jag red på bridongen med ena handen och stången på andra. Det blev inget bra alls.


Lyckad dressyrtävling med Tornado, diggar min outfit, hoppsadel,
hoppstigbyglar och rött schbrak...

Fick ett erbjudande om en häst igår med. Har blivit erbjuden den förut också. En 5 årig dressyrhäst, minns inte stam på den men den skulle tydligen vara rätt bra. Charles, i ponnyakuten, hade blivit erbjuden den men tyckt den var för ung och ville gärna bli kontaktad om något år. Mina päron är dock inte lika sugna på en ytterliggare häst och de är ju dem som betalar. Vi får se framåt våren, just nu är det inte aktuellt med tanke på underlaget, jäkla isgata!



Ikväll blir det Hansträning. Super kul! Kommer en lite uppdatering om gårdagens dressyrmöte också framåt dagen!


Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0