Dressyrträningen igår

Dressyrträningen igår gick toppen! Var hur mycket folk i ridhuset som helst när jag kom och man får ju bara rida på halva när det är en tränare där. Grodan blir ju väldigt stressad då och framridningen blev väl sådär bra.
Hans fixade lite med kandaret då stången vek sig för mycket och sen gick det ännu sämre så då ändrade vi om igen och då gick det super! Tränade alla skolor, skrittpiruetter, enkla byten och skänkelvikningar och det gick kalasbra!
I de enkla bytena tog jag henne för mycket i handen (hon är grymt känslig) så hon släppte bettet så jag fick rida alla byten med sitsen och inte använda handen alls och dom blev riktigt bra, superkul! Red likadant i piruetterna sen och dom har vi haft svårt med då dom blir för centrerade och då skruvar hon sig och får ett bakåtsteg (steg bakåt i en vändning/piruett är underkänd). Men när jag inte höll henne i handen var dom riktigt bra, det var väldigt kul.

Siktet inför våren är MSV C och då ingår bakdelsvändningar (el skrittpiruetter), enkla byten, öppna och sluta så därför ligger stort fokus på dessa rörelser.

Fick mycket positivt från Hans också, det är alltid kul. Jag har alltid fått otroligt mycket creed för min sits (tyvärr får jag inte riktigt lika mycket på tävling?!?) och igår kläckte han kommentaren "- Jäklar vad du rider bra", det är inte ofta man får höra sådant (även om Hans sagt liknande grejer tidigare) och man blir så himla glad av det lilla.

Hade faktiskt med mig kameran men min pojkvän vågade inte ta med blixt så alla bilder blev suddiga, ska slänga över de till datorn sen iallafall och se om någon blev bra! Slänger in en gammal bild iallafall.



Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0