Dagens ridning

Jag är ju sjuk och har feber och lite så, men kände ändå att jag var tvungen att rida idag. Grodan ska gå dressyr för Hans Vibke på måndag och jag har inte ridit på kandaret en enda gång sedan förra träningen. Så i förmiddags var och och pappa nere i ridhuset och körde ett dressyrpass. Grodan var fin, hon tar kandaret väldigt bra och det känns väldigt positivt. Dock krullar hon ihop sig i formen när hon blir trött. Hans trodde det berodde p´å att bettet var för skarpt, men jag har bytt bridong och ändrat kedjan och kedjeskyddet så det ska vara mildare nu. Jag tror helt eneklt att det är för att hon blir lite trött och det är ett bra sätt för henne att komma undan. Jag brukar egentligrn inte rida så hårda pass på kandaret eftersom det är väldigt mycket jobbigare än att rida på vanligt bett, med dtanke på att hon får samla sig såpass mycket mer. Men nu behöver jag lära mig hantera ridningen och tyglarna och när hon börja kännas trött lät jag henne bara gå på bridongen och släppte stångbettet.

Övade på skolor och sidvärtsrörelser, gjorde också några byten både vanliga och enkla. Dom enkla var riktigt bra och de vanliga var iallafall helt okej. Det märks dock att hon inte ridits dressyr som vanligt nu under de senaste veckorna, hon är inte riktigt på samma stadie när man sitter upp som hon var innan snön. Kul i vilket fall att hon jobbar på så bra och att skolor och byten sitter okej, känns som om MSV inte alls är långt borta nu. ILLKUL:D!!!



Tyvärr glömde jag kameran, jag som hade lagt fram den... Lovar att fota mer i fortsättningen.


Idag blir det dålig uppdatering, men lovar göra några roliga, tänkvärda inlägg imorgon och troligen kommer ytterliggare ett inlägg sent ikväll.


Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0