Dagens ridning

Red dressyr på Grodan i ridhuset idag. Hon var pigg i början och hade svårt för att koncentrera sig. Hon drog på lite och ville inte riktigt lyssna och kaxade mot skänkeln. Red fram länge i lättridning och jobbade med övergångar i skritt till trav och ställde och börjde. Red mycket öppnor och slutor på volten och gjorde sedan en del galoppfattningar. Körde lite enkla byten vilket gick relativt bra mot slutet, dock hade ghon lite svårt att göra serpentinerna i förvända vänstergaloppen, något som hon vanligtvis är väldigt bra på. Men hon var lite kaxig mot skänkeln och jag tror hon var lite trött för hon orkade inte riktigt bära sig utan bytte galopp istället. I Slutet försökte jag samla gångarterna ordentligt, vilket bhon gjorde väldigt bra, framförallt galoppen blev mycket bättre, det är den vi har haft svårast med att samla. Öppnorna och slutorna satt iallafall mycket bra, hon kaxade lite emd huvudet ibland när jag blev lite för ivrig och ville kräva för mycket av henne och då plockade henne lite mycket i handen. Grodan behöver man rida med väldigt lätt hand, "som om man håller i en sytråd" ska jag tänka när jag håller i tygeln.

I helhet kändes det som ett bra ridpass, HÄRLIGT!


Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0