Dag 3- Min största rädsla inom ridsporten

Har haft fullt upp hela helgen och tiden har tyvärr inte räckt till att blogga, detta inlägg var dock tidsinställt till igår, men kom tyvärr inte upp av någon anledning jag inte vet! Nu får nu två dagar direkt istället, hoppas det är okej!=)


Dag 3 - Min största rädsla inom ridsporten

När jag var yngre var jag rädd för allt som hade med en häst att göra, samtidigt som jag älskade hästar. Då kunde rädslan vara att galoppera för fort. När jag fick min andra ponny, Tornado, grät jag va rädlsa varje gång jag skulle rida. Jag var rädd för att sitta upp eftersom han stack i galopp innan man kom på, jag var rädd för att skritta för att han stannade och stegrade, jag var rädd för att trava och galoppera för att han stack och jag var rädd för att hoppa eftersom han inte gick att bromsa. Men varje dag trotsade jag min rädsla och jag kom över det mesta med att vara rädd, utom en sak. Att inte ha kontroll! Att sitta på en häst som sticker utan att veta att man kan få stopp, att sitta på en häst som bockar och stegrar utan anledning, att sitta på en häst som, om än bara för en kort stund, känner att den har övertaget. Men också för att gå ut i en hage där man vet att hästarna är bråkiga. Det skrämmer mig. Hästar är djur och levande varelser. De väger ungefär ett halvt ton och och flyktdjur i grunden. Det går inte att bestämma över en häst, man måste få den att vilja lyda dig. För du har ingen chans om hästen bestämmer sig för något.  Det är min största rädsla inom ridsporten, att inte ha kontroll.


Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0