Dag 2 - Det bästa/sämsta med min häst

Dag 2 - Det bästa/sämsta med min häst


Det bästa med Grodan är att hon är så glad i att arbeta. Att hon är lättlärd och hela tiden villig och positiv till att göra sitt bästa. Hon har dessutom en väldigt bra galopp och en fantastiskt bra hopteknik (tror hon had 9:or på kvaliten). Hon har dessutom en otorlig utsrålning och extriör som går hem hos domarna. Att hon är så otorligt snäll, min lillasyster (5år) kan hjälpa till med henne utan problem, om jag är med såklart.


Innan start i LA:1 Falköping Maj 2010

Jag tycker inte det finns nått "sämsta" med Grodan. Dock saker som är lite sämre än det bästa. En av de grejerna kan vara att hon birljerar med frambenen i traven, dvs hon för benen snett utåt, framåt och inte rakt framåt, dock har ingen påtalat detta på tävling. Hon kan också bli lite överambitiös. Hon vill göra saker "för perfekt" och då blir det ofta någon miss. Hon kan också bli lite "märrig" när man rider ibland, hon kaxar och ska försöka komma undan dock ger hon upp ganska snart. Ibloand kan hon också bli lite stressad i vissa situationer, t ex vid hoppning (träning/ framhoppning) om hon trängs och då vänder hon eller springer iväg.

Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0