Redan fixat stallet

Japp, jag stack upp till stallet direkt från skolan när jag slutade vid 12:45. Hade middagsfodringen och tyckte att jag lika gärna kunde fixa klart allt när jag ändå var där. Det är ju ett himla åkande till och från stallet i vanliga fall och man får försöka dra ner på resorna så mycket som möjligt,det kostar ju både tid och pengar att åka dit flera gånger om dagen. Vanligtvis är jag där mellan 2-3 gånger om dagen på vintern och på sommaren blir det mellan 3-4 gånger varje dag och då är det skönt om man ibland kan komma undan med 1-2 gånger någon dag ibland.

Dagen kommer gå till att plugga, har ett superstort prov på torsdag och jag måste verkligen ha ett MVG på det! Det är i samhälls- och världsekonomi och hade säkert varit väldigt intressant om det inte hade varit för provet! Att plugga är inte min grej alls. Under högstadiet la jag ner ungefär 30 min i veckan på att plugga och gick ändå ut med 315 poäng (max 320). Gymnasiet har krävt lite mer och då har jag också fått lägga mer tid. Skolan måste vara viktigt, även om man inte har någon motivation! Jag har lovat mina föräldrar att satsa på skolan om jag ska få ha häst. Sen tycker jag också att det är viktigt att inte "plugga ihjäl sig". Jag har en del kompisar som inte gör något annat än att plugga och det är det faktiskt inte värt. Man måste ha kul också, annars orkar man inte. Ska man plugga flera timmar om dagen från 6an till 3an på gymnasiet så missar man en hel del annat. Jag tycker det vitkigaste är att man under högstadietiden ser till att få så bra betyg att man kan söka och komma in på det gymnasieprogram man vill. Under gymnasiet är det ofta klurigare, då man kanske inte vet vad man vill bli och kanske tvingas att jobba hårdare!

Nu får ingen ta detta som att skita i skolan, den är viktig! Man kan inte försörja sig på att rida, iallafall inte i längden. Se till att skaffa en utbildning, men ha också kul undertiden!

Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0