Ny hjälm???



Jacson Wen Ca: 1250:-                                                    Charles Owen John Whitiker Ca: 2500:-


Jag har länge varit sugen på en ny ridhjälm till dressyren då jag rider i min GPA för tillfället och den känns inte jättepassande. Men då jag inte ridit så höga klasser och inte vetat hur utvecklingen skulle gå har jag inte känt att det funnits någon anledning att lägga ut massor med pengar på en ny hjälm, speciellt inte då jag redan har en dyr hjälm. Men nu iår ska jag ju satsa på att rida nationellt och då har till och med mina kära föäldrar förstått att jag faktiskt behöver ha en sammetshjälm.
Har då kollat på JWhjälmen (till höger) och varit supersugen på den, dock passar jag verkligen inte i den men de kanske är en vanesak. Dock så läste jag Dressyrmupparnas blogg och Linn har en kopia av JWhjälmen från Jacson (vänster på bild). Den är otroligt lik och vad jag förstått inte riktigt lika "bred" på kanterna, vilket borde passa mig eftersom jag har så litet huvud och det blir konstiga propotioner när jag har provat JW.
Dessutom skilde priset väldigt, JW kostar drygt 2500 kr medan Jacsons ligger på ca 1200 kr. Det svåra äår väl att hitta en återfösäljare på den, jag vill gärna prova först.
1200 kr är faktiskt ett väldigt bra pris på en hjälm, medan jag tycker att dryga 2500 kr är lite väl saftigt när man redan har en dyr hjälm till. Därför tycker jag att denna verkar mycket prisvärd och bra. Dessutom så är strass på rosetten ett måste!



Frida


Kommentarer
Postat av: Anonym

fiona! :)

2011-02-16 @ 21:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0