Nästa vecka

..ska jag iväg och åka skidor. Jag får hjälp av en i stallet som passar Grodan, dock får hon stå. Dels är underlaget för dåligt för att jag ska våga låta någon rida henne, sen så är hon för pigg och jag vill inte ha på mitt ansvar att hon sticker med någon och sista och den största anledningen; det finns ingen som jag kan sätta upp och rida henne. Men jag tror det kan vara bra för henne. Hon har tränats rätt mycket kvalitetsträning det sista och har äntligen börjat sätta muskler i bak ordentligt. Nu har vi lagt på henne mer fettrik mat för att hon ska kunna bygga upp sig och hoppas att hon får möjlighet till detta nu när hon får ta det lungt ett tag.

Idag ska jag iallafall upp och rida och fixa allt inför veckan. Måste skriva ner hennes foderstat och vad som ska göras i övrigt. Jag är oerhört pedant och måste skriva ner allt supernoga så jag vet att jag inte missat något. När jag var yn gre var jag så noga att det inte var någon som ville passa mina hästar, för de var så rädda för att göra fel! Jag är inte riktigt lika skräclkinjagande nu längre... Hoppas jag inte!

Dessutom fick jag meddelande om att det blir en ny träning för Peter Eriksson igen, den 12 mars tror jag det var. Dagen innan min medelsvårdebut. Blir bra, då kanske hon kan bli hyfsad lugn på tävlingen...


Datorn hänger med till fjällen så kommer nog lite uppdatering därifrån. Ska försöka göra lite roligare uppdatering med lite utrustning och så.


Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0