Gårdagens träning

Sent igårkväll red jag månadens pass för Hans. Det gick helt okej. i början var hon lite för pigg och låg på i handen och blev framtung och fick urkass trav, men efter lite samlande övningar kom hon tillbaks till sitt vanliga jag. Tur!!!! Övade på samling och skolor främst. Skolorna sitter riktigt bra nu, superkul! Dock var hon något för pigg i den samlade förvända galoppen och den funkade inte alls igår. Det är så frustrerande när något som gått superr en period inte vill fungera, men det är så det är i sportens värld.

Disskuterade tävlingssäsongen också, startar vecka 9 med en lokal La:3 (hans tyckte det var mesigt, men jag tror det är bra) och debuterar veckan därpå MSV C och sen kör vi på det under våren. Låter bra tycker jag!


Vi pratade också foder. Hans tycker Grodan behöver ha mer fett och mindre energi. Fick order om matolja och korn till henne. Samt minska havren något. Hon behöver biffa upp baken lite grann då hon är lite tunn där nu och behöver ha fett för att kunna bygga upp muskler. Så ska googla lite ikväll om dte finns nått ytterliggare som är bra för att få henne lite rundare. Har man inte problem med en tjock häst har man det motsatta...




Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0