DÅLIG UPPDATERING!!!

Uppdateringen har varit helkass, men jag har inte haft varken motivation eller tid tyvärr. Kör dock en liten sammansfattning för vad jag sysslat med de senaste dagarna!

Torsdag: Grodan fick stå igen, det var total isgata ute och jag vågar inte riskera någon sträckning. På kvällen blev det en sponattripp till Örebro där min pojkvän bor på veckorna (han läser till läkare).

Fredag: Sov länge medan Joel var i skolan och sedan drog vi till Marieberg, en superstor köpstad skulle man kunna säga, utanför Örebro. Shoppade ett bogskydd till Grodan på Hööks eftersom hon får skav av sitt täcke. Sedan gick vi i lite andra affärer med. Lunchade på Ikea vilket smakade mycket bra. På kvällen så försökte jag hjälpa några i stallet att lasta en häst som skadat sig och som skulle in till Skara och röntgas. Den hade fått lugnande och blev helt störd. När jag kom hade de stått i 2 timmar och vi försökte ytteliggare 1 timme innan vi gav upp. (idag, måndag, skulle de göra ett nytt försök... undra hur det går). Som tur var så skötte sig Grodan destu bättre och vi åkte till ridhuset för ett dressyrpass. Hon var först superpigg men i slutet var hon riktigt fin. Tränade på samlad galopp som hon fixade galant. Hon har tidigare inte riktigt orkat bära sig i riktigt samlad galopp men nu kändes de som om de släppte lite! Skönt, eftersom hon ska gå medelsvår nu så ingår det samlade gångarter.

Lördag: Hände inte allt för mycket. Jag skrittade Grodan så mycket som var möjligt! Typ inget... Men hon rörde på sig lite grann iallafall. På kvällen hade jag kalas för släkten (fyllde ju år för en månad sen). Fick mycket fina grejer och en hel del pengar. Kanske shoppar upp dem på nått kul på Gbg horseshow som börjar närma sig! ÅRETS HÖJDPUNKT!!! och jag har inte ens bokat biljetter...

Söndag: Var funktionär på klubbens ponnytävling. Var banchef och hade riktigt trevlit ihop med banbyggaren! Rebecka som äger min förra ponny Tornado var med och startade två hästar så hjälpte henne i de två sista klasserna med lite service och framhoppning. Dubbelnolla med båda i LC och sen ett ner med den ena i LB medan Tore var på sämre humör. Såg iallafall mycket fint ut. Skickar en eloge till TBHK:s ryttare också, de red överlägset snyggast! Jag AVSKYR de där flängtjejerna som drar runt hästarna i innertygeln i varenda sväng! De kommer aldrig högre än till LB genom att rida så! Man borde införa mer stilhoppning och mindre tidshoppning på denhär nivån. Så de välridande tjejerna också kan få belöning för sitt slit och de flängridande tjejerna kan ta sig i kragen och lära sig rida ordentligt! (Påminner om att det är mina åsikter). På eftermiddagen skulle jag ridit, men underlaget var sämre än någonsin så det blev tyvärr inget med det!


Ikväll ska jag rida för Hans igen, känns som om det var hur länge sen som helst sen förra gången. Ska rida igenom momenten för MSV och förhoppningsvis rida lite byten. har haft kandar de senaste träningarna och då har vi inte jobbat på bytena så mycket då Hans vill att jag ska lära in dem bra på träns först. Ikväll rider jag på träns tänkte jag. Första MSV-starten är flyttad till V10 istället och då rider jag nog på träns!


Förövrigt har jag sökt in till Talangutveckling, ett projekt distriktets ridsportsförbund ordnar (future factory förr) för unga ryttare som satsar på storhäst. Det har bara varit tre dressyrryttare som tagits ut förr och mina chanser att komma med är väl väldigt små. Men friskt vågat, hälften vunnet säger man ju... Kul grej i allafall!


Sen har jag fått en del bilder från Peter-träningen som kommer upp ikväll eller så!


Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0