Dagens ridpass

Har ridit idag igen! Vilken lycka! Det är konstigt, det har gått en vecka sedan jag red senast och nu när jag satt på hästen kom jag på mig själv att sitta med ett mesigt smile på läpparna hela tiden! Gud vad det är kul.

Skrittade bara i snön i hagen. Det gick mycket bra, Grodan var riktigt lugn (hon har inte fått någon havre när jag vart borta, tur det) och jobbade ovanligt bra i skritten. Var lösgjord direkt, underbara häst! Underlaget höll inte för trav och det var för mörkt för att rida ut någonstans så blev bara skritt, men det gjorde inget!

Grodan mådde finfint och har blivit bra omskött. Jag hade hoppats på att hon skulle lagt på sig lite mer hull, men det var väl för kort tid... Hon hade fått mer skav av täcket också. Jag blir galen, har testat allt möjligt nu. Bytt täcke varje dag, bogskydd, nya täcken. Inget blir bra. Ska åka iväg nu och köpa ett nytt, får fråga i affären vad som är bra för hästar som lätt får skav. Hon kommer ju sjutton få sår annars, stackars hästen!!!


Imorgon får det bli en skritt och travtur och förhoppningsvis lite galopp. Det var typ i november vi galopperade ute senast. Skulle va underbart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0