Tävlat och tävlingar på gång

Tävlade i helgen. Red två LA.

LA:1
Målet inför denna klass var att; få in henne på banan (hon har haft en del jäkelskaper för sig och vägrat gå framåt) och att när/om hon gick in på banan skulle jag göra allt för att hålla henne lugn.
Hon gick in på banan, ändå upp till nästa kortsida, där vände hon. Försökte ignorera och inte göra en så stor grej av det hela. Hon lugnade sig och vi startade. Fick till ett helt okej program, inget speciellt, satsade inte och red ett "safe" program. Fick hyfsat bra betalt, typ det jag skulle ha och ledde klassen ett tag. Tyvärr hade de satt alla de bästa ryttarna sist så halkade ut från placering på de två sista ekipagen, tråkigt men så är det. Är iaf nöjd med den rundan, hon var lugn och följsam. Fick dessutom 7:or på samtliga koeffer, samt 8:or på travökningarna vilket typ aldrig händer så det var roligt att vi höjde det som brukar vara sämre.

LA:2
Samma mål för denna rundan, komma in på banan samt hålla henne lugn. Denna gång lyckades det inte riktigt lika bra. Hon krånglade ordentligt när hon kom in på banan och dessutom fick jag startsignal direkt (de andra fick rida omkring en bra stund men jag hann inte ens rida en långsida, vilket vi hade behövt med tanke på hennes psykbryt). Lugnade ner henne iaf och startade. Programmet var sådär, delar var mycket bra andra delar mycket spända. Vi genomförde prgrammet iaf och även här höjde vi det som inte brukar vara så bra, roligast av allt är att jag fick bättre poäng på förvända vänster än förvända höger... Det har ALDRIG hänt, framförallt inte eftersom Grodan brukar göra flygande byten i vänster. Kom typ 2-3 utanför placering trots väldigt låga poäng, å andra sidan är domaren känd för att dömma lågt så man får väl ta det för vad det är.



Nu i helgen ska vi till Mjölby och tävla. Blir LA:3 och MSV C:1 ska bli spännande. Mindre spännande är att träningen på fredag (som jag verkligen hade behövt) samt träningen för Hans på måndag V 18 är inställd... Härligt att inte få träna på 6 veckor.... Mitt när tävlingssäsongen drar igång ordentligt. Jag har mejlat runt lite iaf så förhhoppningsvis kan det lösa sig ändå. Ev ska jag få åka å träna för en ny tränare, vi får se, skulle isåfall vara spännande!

Ikväll blir det hoppträning och nästa onsdag tränar jag för Peter Eriksson sen blir det ev en hoppaus för oss, hon kommer tävla så mycket nu och jag har ju som mål att kvala till MSV B så fokus ligger ju på det.


Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0