Helgens tävling och veckan som kommer

Var iväg i Mjölby och tävlade två klasser i söndags.

LA:3
Kändes S K I T på framridningen, hon hängde i handen, slog med huvudet och var spänd. Hade inga vidare förväntningar på den klassen innan med tanke på att jag red på det vcanbliga bettet och hon gillar inte det (ska byta, men inte hittat något hon trivs bättre på som är godkänt för tävling). På banan var hon rädd för allt när hon kom in, men efter att vi fått startsignal skärpte hon faktiskt till sig. Var ingen kanonritt direkt, men men. Fick till två bra travökningar iaf, vilket är kul. Hon har gjort riktigt bra ökningar det sista, konstigt nog gör hon det aldrig på träningar! Men jaja, bara hon skärper sig på tävling så. Hamnade typ i mitten i resultatlistan.

MSV C:1
Första gången jag tävlar detta program och jag har faktiskt aldrig ridit igenom det tidigare ordentligt. Men jag tyckte hon gjorde det riktigt bra. Traven var det som var bäst, vilket inte är direkt vanligt! Men jag hade ett bra sug i bettet och hon var framme för skänkeln vilket gjorde att jag kunde samla ihop henne utan att tappa energi. Red en riktigt bra öppna och en rätt bra sluta. De andra blev bra sista halvan och sämre första, men på god väg. I galoppen tappade vi lite samspel. Började med att hon taggade till för mycket i det första enkla bytet. Hon ville gå iväg direkt vilket gör bytet ej godkänt och när jag försökte hålla kvar henne så blev hon sur. Vilket hängde kvar till nästa byte också. Tråkigt för hade vi fått till hyfsade sådana hade vi hamnat på typ 60%.


I det stora hela är jag väldigt nöjd ändå, spec med MSV. Jag menar hon är 7 år och varken hon eller jag har speciellt mycket rutin. Dessutom tränar vi dressyr för tränare 1 gång i månaden resten av tiden har jag tränat själv. Det tycker jag ändå är rätt bra gjort. Fast nu ska vi börja träna lite mer dressyr.

Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0