Vem är jag?!

Tänkte det var dags för en kort presentation=)

Frida heter jag som ni nog redan förstått. jag är 18 år och går sista året på samhällsprogrammet på Rudbecksgymnasiet.
Intresserad av hästar har jag varit hela livet, och häst var ett av mina första ord att säga. Men då båda mina föräldrar var livrädda för just hästar så fick jag inte börja rida förän jag var 7 år, tidigt ändå tycker en del. Men jag lärde mig att prata väldigt tidigt och när jag var sju år hade jag tjatat i flera år om att få hålla på med hästar, så för mig var det flera år av längtan.
Efter första ridlektionen var jag fast, jag red på ridskola tills jag var 12 år och de sista åren på Tidaholmsbygdens hästklubb (den klubb jag tävlar för än idag). När jag var 12 år fick jag min första foderponny efter år av tjat. En 21 årig new forest med namnet Djufwanäs Fire Light, Lighten. I Maj -04 köpte vi Lighten och ett halvår senare var det dags för D-ponny. Lighten behöll vi och Tornado flyttade in. Tornado var en oerhört speciell ponny som jag fick ett mycket starkt band till. Men 2008 såldes han till en mindre tjej som kunde fortsätta tävla honom då jag blivit för lång. 6 månader var jag hästlös, men jag fick möjligheten att rida min tränares hästar under tiden. I april 2009 flyttade Godiva Guild, Grodan, in. Där är vi kvar idag...



Jag och Tornado på tävling i Mariestad, 2007

Tävling har alltid varit en stor del av mitt hästintresse´, jag är tävlingsmänniska och älskar att träna och tävla. På ponny har jag ridit LA hoppning (1,10cm), deb fälttävlan och LA dressyr. På stor häst har jag ridit 1,00m hoppning och LA:4 dressyr.


Det var mycet kort om mig och mitt hästliv...


Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0