Två träningar

Igår hade jag lite problem med internet och kunde inte logga in, utan det blev bara det tidsinställda inlägget som uppdaterades tyvärr.



Men jag och pappa var nere i ridhuset med Grodan igårkväll. Red lite markarbete i hoppsadeln för att få igenom sidorna och få henne lugn och genomriden tills idag. Hon gick helt okej, väntade inte mig allt för mycket med tanke på hur mycket hon stått det senaste. Pigg och glad var hon iallafall.
När vi kom hem putsade vi alla grejer och friserade henne litegrann, hon såg ut som en riktigt skogsmulle innan!


Imorses var jag och red för Christan Eriksson, en dressyrtränare här i trakten. Det var första gången jag red för honom, men jag var väldigt nöjd, tyckte han hade en bra och sund syn på hur man skulle rida och vi var på samma våglängd och hade samma åsikter. Tyckte han var ganska lik Hans, som jag brukar träna för annars. ska försöka rida för honom någon mer gång framöver.
Vi tränade mycket på samling och bakdelsvändningar och jag fick många bra tips. Det bästa med att träna för en "ny" tränare är att man får andra sätt att lösa problem på. Det är mycket positivt.
Jag fick också mycket beröm för min sits och mina händer, men också för att Grodan var väldigt välutbildad för sin ålder. Han trodde mycket på henne och det var superkul att höra. Helt klart nöjd med både Grodan och träningen.


OUTFIT yesterday
Frida

Jacka Kingsland
Ridbyxor Pikuer
Stövlar Tretorn
Hjälm GPA
Handskar Top ride

Grodan
Träns Dyon
Sadel Prestige versaille D
Sadelgjord Märkeslös
Stigläder ??
Stigbyglar Mountin horse
Schabrak Stall Linda
Benskydd Eskadron fram, Veredus bak, Mark Todd boots



Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0