Onsdag förmiddag

Har varit uppe och haft utsläppet i stallet på morgonen. Att ha utsläpp innebär att jag fodrar kraftfoder inne och tar på alla hästarna täcken och sedan leder ut dem i respektive hage. Där jag har lagt ut morgonhöet till dem. Vi har tre olika hagar där 8 hästar är fördelade.

Jag brukar också passa på att fixa stallet när jag ändå är uppe. Den dag man har utsläpp har man också hand om stallets två shettisar, det innebär att man ska mocka och fixa iordning mat åt dem. Sen brukar man sopa stallet noga också innan man åker, vi sopar bara hela stallgången en gång om dagen, sedan får alla sopa efter sig själva på uppbindningsplatser och utanför sina boxar. Utsläppet brukar ta en dryg timme om man är själv.


En bild på ena stallgången (samt lillasyster)





Ikväll ska jag och Grodan hoppträna, ska bli kul för det var längesen nu. De senaste träningarna har ställts in pågrund av all snö. Ska bli riktigt roligt!


Frida

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0