Nu är julen över...


Ja nu är julen över. Har haft fullt upp med julfirande, släktingar, kompisar, shopping och självklart min lilla häst. Men nu ska det bli ordning på bloggandet igen.

Igår red jag Grodan igen efter en veckas vila. Det kändes att hon vilat kan jag säga, hon var hur pigg som helst. Skulle skritta en sväng och det gick ju bra från stallet men när vi skulle hem igen... Hon var MonsterGrodan, hon gjorde luftsprång, krumpsprång och galopperade på sidan, jag hade inte en suck att kunna hålla henne alltså. Det enda som fanns att göra var att trava henne och försöka hålla henne någolunda. Fort gick det, men kvar satt jag om än precis. Busiga häst.

Idag blir det ridhuset, får nog ta hoppsadeln. Då är det lite lättare att sitta kvar om hon bråkar och busar och dessutom kan jag galoppera henne lite i lättsits. Blir ett mjukgörande pass med målet att få bort en veckas överenergi.


Nu den närmsta tiden är det en del roliga träningar med. Imorgon ska jag rida för Christan Eriksson (tror jag han heter), måndagen den 10/1 för Hans Vibke (det gör jag var fjärde måndag) och lördag den 15onde ska jag hoppa för Peter Eriksson. Tyvärr missar jag en rolig träning för Hector Carmona den 8/1 då vi ska åka bort, riktigt trist för dte hade varit kul att få testa.


I julklapp fick jag en hel del saker, men inga som är intressanta att nämna här mer än en kamera. Så nu ska jag se till att fota massor så det blir roliga bilder här. Tyvärr sitter jag på fel dator så kan inte publicera några nu. Men det kommer=)


Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0