Mitt första "min dag inlägg"

Ja, då var det dags för mig att lägga ut mitt första "min dag" inlägg. Eftersom bloggen handlar om hästar berättar jag såklart om hästar i dessa inlägg, som resten av inläggen (kan ske vissa undantag).


Idag har Grodan haft en vilodag, då hon gick ett rejält dressyrpass igår. Vi har väldigt mycket snö här och inte minst vid mitt stall på en bergstopp och att rida ute är nästan omöjligt (Tidaholm har mest snö i Sverige) och de enda stället som är ridbart är en plogad 150 m sträcka runt i en av hagarna!
Jag ordnade iallafall allt som dagligen ska fixas i stallet, såsom mockning, vattenpåfyllning, ordna höpåsar och hönät och ställa fram kraftfoder. När allt detta var klart tog jag in Grodan och hennes hagkompis Nice. Jag borstade henne och lindade benen innan hon fick sitt eftermiddagsfoder och jag var klar för dagen i stallet.

Detta är vad jag brukar göra i stallet alla dagar. Jag står i ett inackoderingsstall där det står ytterliggare 7 hästar och 5 hästägare. Vi har alla sysslor i stallet uppdelade, fodringar (morgon, middag, kväll), in- och utsläpp vilket funkar finfint.

Några mindre bra bilder från stallplanen
(tagna innan vi skulle hämta hem Grodan)


Vägen till och från stallet mellan hagarna
(Grodans hage är på höger sida efter elstolpen).



Tagen stående utanför stalldörren del av vagnsmuseet, två av ¨
hagarna samt lite av stallplanen.


Stallet och stallplanen (samt jag, lillasyster och vår bil med trailer).



Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0