Hemkommen från ridhuset

Nu har jag kommit hem från en sväng i ridhuset. Innan var vi iväg och hämtade spån, lagom kul... När vi kom upp till stallet hade hästarna kommit ut från hagen, som tur var hade de inte gått så långt. Grodan ville däremot inte bli infångad så hon drog några galoppvänder över stallplanen innan jag fick tag på henne.

Ridningen gick bra, jag jobbade Grodan i en låg form i början och plockade i mitten av passet upp henne lite grann eftersom jag ville få ett bättre stöd i munnen på henne och hon erbjöd inte det i den låga formen. Jag jobbade henne mycket i öppnor och slutor och gjorde mycket övergångar, både genom gångartsbyte och i samma gångart. I slutet av passet lät jag henne galoppera på några varv och få ur lite spring i benen innan jag la ner henne i trav.
Det märks på Grodan att hon inte rids lika mycket som hon brukar. Hon är väldigt stark i galoppen och det är svårt att få en bra takt på henne. Hon försöker dessutom alltid att göra saker lite bekväma när hon har gått lite mindre och vi kommer inte alltid överens i frågan om hur saker och ting ska utföras. Men i det stora hela är jag nöjd med passet och det var härligt att sitta i dressyrsadel igen, det var trots allt nästan en vecka sedan;).



Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0