Gårdagens träning!

Igårkväll var det som sagt hoppträningsdags. Fast jag satsar mest på dressyren hoppar jag en hel del! Dels för att Grodan egentligen är en hopphäst och det är det hon är bäst på, sen är det ju himla kul också!

Det var en blandgrupp med allt från B-ponny till storhäst igår och det blev mest lydnad- och markarbete som utfördes. I vanliga fall rider jag i en storhästgrupp, men många har ställt av sina hästar nu och då hade grupperna klumpats ihop.
Grodan var iallafall oerhört pigg och lite busig. Hon har en tendens att bli väldigt mötesskygg när hon är pigg och får hoppa (vilket gör henne ännu piggare) så man får ha lite koll på henne eftersom hon helt plötsligt kan fara iväg i världens fart! Vi hoppade linje med korta språng, lite bågar och lite studs. Tilläggas bör att det var OERHÖRT kallt, mina händer värkte för att de var så kalla och jag vågade knappt hoppa av för det gör så ont att landa på fötterna när man fryser om tårna. Fast jag hade fyra par strumpor (två par i ull) och iövrigt hur mycket kläder som helst.

Vi hade också kvällen i stallet, men alla hästar var inne så vi behövde bara slänga in kraftfoder till dem.



Slänger in en bild ifrån sommaren, såhär kan det se ut när det ligger
en vattenmatta under ett 50cm hinder (Tänk er då hur det ser ut
när hindret istället är 1m högt;))



Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0